Hertz planlegger å kjøpe opptil 65 000 elektriske kjøretøy i løpet av de neste fem årene.
For Hertz er samarbeidet en del av selskapets pågående satsing på å lede elektrifisering, delt mobilitet og digitale kundereiser. Samarbeidet med Polestar bygger på Hertz sin kunngjøring i oktober om at de vil tilby den største flåten av elektriske leiebiler i Nord-Amerika og en av de største i verden.
I tillegg til å tilby flåten for forretnings- og fritidskunder, vil Hertz tilby elbiler til det delte mobilitetsmarkedet for å akselerere elektrifiseringen.
– Dagens samarbeid med Polestar bygger videre på ambisjonen vår om å bli en ledende aktør i det moderne økosystemet innen mobilitet, og gjøre det som et samfunnsbevisst selskap, sier CEO Stephen Scherr i Hertz.
– Ved å samarbeide med en ledende elbilprodusent som Polestar kan vi bidra til å akselerere innfasingen av elektriske kjøretøy og tilby privatkunder, forretningskunder og partnere innen delingsmobilitet elektriske premiumbiler, eksepsjonelle kjøreopplevelser og reduksjon av karbonavtrykk, fortsetter han
Polestar å kunngjøre et nytt globalt samarbeid, først for Polestar 2. Allerede i vår kan du se biler av denne typen med Hertz-logo over hele Europa. USA og Australia følger senere i år.
– Vi glade for at Hertz har valgt Polestar som en strategisk partner på deres reise til elektrifisering. Partnerskapet med en global pionér som Hertz bringer med seg den fantastiske følelsen av elektrisk kjøreglede til et større publikum. For mange av disse kan det være aller første gang de kjører elbil, og det blir en Polestar, sier Thomas Ingenlath, CEO i Polestar, i en pressemelding.
– For oss i Norge er dette veldig gode nyheter og passer godt inn med vår visjon og forretningside. Vi gleder oss til å se hvor mange vi kan ha og når vi kan ønske Polestar velkommen inn i vår bilflåte i Norge, og er ikke i tvil om at dette kommer til å bli et bærekraftig samarbeid for begge parter, sier Trygve Simonsen, CEO i Hertz Norge.