Klikk – hent – kjør. Hertz sin nye heldigitale løsning tilbyr en ny og forbedret kundeopplevelse. Målet vårt er å gjøre leie av Hertz-bil raskere, enklere og mer. Hertz kaller konseptet og pilotinitiativet Go2Car og muliggjør en heldigital kundereise.
Dette inkluderer blant annet en digital verifisering av kundens førerkort, ID-kort og kredittkort og gir kunden full kontroll over leieforholdet på «Min Side». Kanskje viktigst av alt: kunden kan leie, hente og returnere bilen akkurat når det passer dem.
– Vi ser at det blir viktigere og viktigere for våre kunder med fleksibilitet, og Go2Car er et tiltak og konsept som svarer på nettopp det. Ikke bare kan du plukke opp bilen akkurat når du vil, men du slipper også eventuell kø og forsinkelser i forbindelse med henting og levering. Det blir med andre ord både raskere og mer forutsigbart for deg som kunde, sier Hallvard Nerbøvik, CMCO, i Hertz.
Bergen først: målretting mot hele landet.
Piloten er i gang. Først er det erstatningsbilmarkedet med noen utvalgte verksteder i Bergen, som skal lede testen av den nye løsningen. Vi starter i første omgang med 20-30 kjøretøy, både hybrid- og elbiler fra Suzuki og Cupra.
– Når alt går som planlagt i Bergen, vil løsningen skaleres videre derfra. Målet er at tjenesten skal bli tilgjengelig for så mange som mulig over hele landet, sier Jonas Rellsve, CSO, i Hertz.
Hertz sine digitale tilbud har historisk sett inkludert digitale kundereiser med online innsjekking. og avgang, henting og retur av bilnøkler via nøkkelboks eller kiosk, men nå kan et utvalg kunder gå rett til bilen og åpne den via mobilen.
– Med Go2Car sjekker du inn, signerer leiekontrakt og låser opp bilen helt digitalt via mobilen. Det vil selvfølgelig fortsatt være mulig å få hjelp av vårt personal på stedet også, for de som har behov for det, sier Rellsve.